ΙΣΤ΄ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΛΥΚΕΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ

ASPnetUNESCO

 

ΠΡΑΚΤΙΚΑ  2ης ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ

 

Τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015 πραγματοποιήθηκε στα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού η  δεύτερη Συνάντηση των Υπεύθυνων Καθηγητών για την προετοιμασία του ΙΣΤ  Μαθητικού Συμποσίου του Δικτύου Λυκείων Αττικής του προγράμματος Συνεργαζόμενων Σχολείων ASPnet UNESCO.

Στη συνάντηση συμμετείχαν η εκπρόσωπος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO,  κα Χριστίνα Μπουλακάκη, και η Εθνική Συντονίστρια ASPnet Ελλάδος,  κα Βέρα  Δηλάρη.

 

Τα σχολεία που παρευρέθησαν στη συνάντηση ήταν τα ακόλουθα:

 

1. 1ο ΠΡΟΤΥΠΟ  ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ  ΓΕΛ ΑΘΗΝΩΝ « ΓΕΝΝΑΔΕΙΟ».

2. 4ο ΓΕΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

3. 5ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ

4. AMERICAN COMMUNITY SCHOOLS

5. Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού

6. ΓΕΛ ΛΑΥΡΙΟΥ

7. ΓΕΛ ΨΥΧΙΚΟΥ

8. ΓΕΛ ΩΘΗΣΗ

9. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ «Ο ΠΛΑΤΩΝ»

10. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΓΕΙΤΟΝΑ

11. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΚΩΣΤΕΑ – ΓΕΙΤΟΝΑ

12. ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΟΥΡΣΟΥΛΙΝΩΝ

13. ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

14. ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ

15. ΛΕΟΝΤΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ

16. ΡΑΛΛΕΙΟ ΓΕΛ ΘΗΛΕΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

17. ΣΧΟΛΗ ΜΩΡΑΪΤΗ

18. 3ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ

19. 2ο ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑ

 

Δεν συμμετείχαν τα εξής σχολεία:

 

1. Ελληνογαλλική Σχολή Jean D’  Arc

2. Λεόντειο Λύκειο Πατησίων

3. International School of Athens

 

Το Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού αντιπροσώπευσαν η κα Μ. Θεοδωρέλου (Διευθύντρια), η κα Ειρ. Αντωνίου (υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος UNESCO), ο κος Π. Χρήστου (καθηγητής Πληροφορικής) και η κα Άννα Τζώρτζη (Συντονίστρια καθ. πληροφορικής).

 

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν τα εξής θέματα:

 

Τη συνάντηση άνοιξε η κα Δηλάρη η οποία αρχικά υπενθύμισε στα σχολεία να στείλουν τις ετήσιες εκθέσεις για τις δράσεις που διενεργούνται στο πλαίσιο της UNESCO.  Στη συνέχεια και μετά από σχετική ερώτηση της κας Δηλάρη οι συνάδελφοι των σχολείων συμφώνησαν να διατηρηθεί ο όρος «αιγίδα» στην έκφραση «υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και της UNESCO».  Ακολούθως η  κα Δηλάρη ανέφερε ότι στην πλατφόρμα ASP net in action της UNESCO έχει αναρτηθεί το προηγούμενο Συμπόσιο του 2015 και συμφωνήθηκε να προστεθεί η λέξη «ετήσιο» -  «annual» για το εκάστοτε τρέχον συμπόσιο  στην αγγλική εκδοχή. 

Εν συνεχεία η κα Δηλάρη ενημέρωσε τους συμμετέχοντες στη συνάντηση ότι το  ΙΣΤ Μαθητικό Συμπόσιο έχει υποβληθεί ως Δεσμευτικό Σχέδιο Δράσης για την υποστήριξη του Προγράμματος «Global Action Program for ESD» και άλλες 4-5 χώρες, όπως ανέφερε,  είναι μέλη του GAP Partner Network και ως εκ τούτου το logo του δικτύου θα προστεθεί στην αφίσα και στα προγράμματα του ΙΣΤ΄ Συμποσίου.

 

Έπειτα, η κα Δηλάρη ενημέρωσε τους συμμετέχοντες στη συνάντηση για την προτεινόμενη  συνεργασία με την Έδρα UNESCO του Πανεπιστημίου Αθηνών στο πλαίσιο υλοποίησης του Παγκόσμιου Προγράμματος Δράσης για την «Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη».

 

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε η κα Μπουλακάκη η οποία, κατ’ αρχάς, επεσήμανε ότι αυτή τη χρονιά γιορτάζονται τα 70 χρόνια UNESCO και όλες οι σχετικές εκδηλώσεις των συνεργαζομένων σχολείων μπορούν να ενταχθούν στις δράσεις για την επέτειο των 70 χρόνων της UNESCO.  Ακολούθως η κα Μπουλακάκη ανέφερε ότι θα  πραγματοποιηθεί η Διάσκεψη Νέων της UNESCO – YOUTH FORUM- στο Παρίσι στις 26-28 Οκτωβρίου 2015, όπου θα συμμετάσχει  ένας νέος από την Επιτροπή Νέων της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO. Τα συμπεράσματα θα σταλούν στις κυβερνήσεις των κρατών και θα συζητηθούν στην Ολομέλεια της 38ης Γενικής Διάσκεψης.  Οι νέοι που τελειώνουν το σχολείο μπορούν να εγγραφούν στην «Επιτροπή Νέων της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO».  Επίσης, ελέχθη ότι τα σχολεία, υπό προϋποθέσεις, μπορούν να επισκεφθούν την Έδρα της UNESCO στο Παρίσι. Κατόπιν η κα Μπουλακάκη ενημέρωσε ότι το  έτος 2016 είναι «Έτος Ελλάδος – Ρωσίας»και ότι αυτό θα μπορούσε να σηματοδοτήσει το έναυσμα για συνεργασίες μεταξύ των σχολείων ASPnet της Ελλάδας και της Ρωσίας (ειπώθηκε ότι θα βοηθήσει η κα Δηλάρη γι’ αυτές τις συνεργασίες).

 

Τέλος η κα Μπουλακάκη αναφέρθηκε σε επικείμενες δράσεις των  σχολείων ASPnet σχετικές με τα Προγράμματα της UNESCO, όπως:

α) σεμινάρια

β) επισκέψεις σε Γεωπάρκα

γ) επαφή με σχολεία στη Λέσβο κ.λ.π.

 

Γ. Εν συνεχεία κατόπιν συζητήσεως μεταξύ των συναδέλφων συναποφασίστηκαν το θέμα του Συμποσίου και τα υποθέματα.

Το θέμα του Συμποσίου είναι:

«Στοχεύοντας στην αειφορία μέσω της εκπαίδευσης» (το θέμα ήταν ένα από τα τέσσερα προταθέντα από  συναδέλφους και επικράτησε κατόπιν ψηφοφορίας. Συγκέντρωσε 12 ψήφους (σχολεία) –από 19- (σχολεία)).

Αναφέρουμε απλώς τα άλλα 3 προτεινόμενα θέματα:

1. Πλέοντας με το σχολείο προς την αειφορία.

2. Εκπαίδευση για την αειφορία.

3. Οι έφηβοι οραματίζονται την αειφορία.

 

Τα 4 υποθέματα του Συμποσίου είναι:

Βέλτιστες πρακτικές για την:

Α. Περιβαλλοντική προστασία

Β. Κοινωνική συνοχή

Γ. Οικονομική βιωσιμότητα

Δ. Λειτουργία των θεσμών

 

Ειπώθηκε ότι:

Στόχος μας πρέπει να είναι το αειφόρο σχολείο, το εν δυνάμει  «sustainable school» Διεθνείς όροι που αναφέρθηκαν και θα βοηθούσαν είναι:          biodiversity

                                                                                                climate change education

                                                                                                disaster risk reduction

                                                                                                cultural diversity

                                                                                                poverty reduction

                                                                                                health promotion

                                                                                                water, e.t.c.

  • Τα σχολεία που έχουν δηλώσει ότι θα συμμετάσχουν είναι 22.
  • Τα σχολεία δύνανται να συμμετέχουν με ομάδα έως 10 μαθητών.

Στον αριθμό αυτό (10 μαθητές) θα συμπεριλαμβάνεται και η ομάδα του Καλλιτεχνικού Προγράμματος.

 

Ακολούθως ορίστηκε το χρονοδιάγραμμα το οποίο οφείλουν να ακολουθήσουν τα συμμετέχοντα σχολεία στο πλαίσιο προετοιμασίας του Συμποσίου. Πιο συγκεκριμένα:

 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

 

Α. 25 – 26  Φεβρουαρίου 2016 (Πέμπτη – Παρασκευή):  Διεξαγωγή ΙΣΤου  Μαθητικού  Συμποσίου

 

Β. 14 Δεκεμβρίου 2015:        Αποστολή λίστας ονομάτων  (συμπεριλαμβανομένων προέδρων και γραμματέων)

 

Γ. 20 Ιανουαρίου 2016:       Αποστολή φόρμας  με τις ανάγκες κάθε σχολείου για το καλλιτεχνικό του πρόγραμμα.

                                                Επίσης:

                                                Να σταλεί μία σύντομη σκηνοθετική περιγραφή του δρώμενου και ένα μικρής έκτασης κείμενο ως εισαγωγικό για το                                                 καλλιτεχνικό πρόγραμμα κάθε σχολείου.  Η διάρκεια του καλλιτεχνικού προγράμματος δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 7 λεπτά                                                 (για κάθε σχολείο).

 

Δ. 10 Φεβρουαρίου 2016Αποστολή υλικού για το καλλιτεχνικό πρόγραμμα

                                                (Power Point,  dvd, cds, κ.λ.π.)

                                                Επίσης:

                                                Αποστολή Εικαστικών έργων για την αντίστοιχη έκθεση.

 

  • Οι μαθητές που θα λάβουν μέρος στο Συμπόσιο θα λάβουν «πιστοποιητικό συμμετοχής».
  • Υπενθυμίσεις, ανακοινώσεις κλπ., θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού: aspnetunesco.arsakeio.gr

Επίσης στην ιστοσελίδα θα υπάρχουν e-mail και τηλέφωνα των σχολείων και τα ονόματα των υπεύθυνων συναδέλφων.

  • Η προσέλευση των σχολείων την 25η Φεβρουαρίου θα αρχίσει στις 9.00 – 9.45.

Έναρξη καλλιτεχνικού προγράμματος: 10.00

Έναρξη εργασιών ομάδων: 15.30 (-45)

Λήξη εργασιών ομάδων: 18.30

Έναρξη εορταστικού προγράμματος: 19.00

Λήξη εορταστικού προγράμματος: 21.00

 

Η αποχώρηση των σχολείων πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 21.00;

Λεπτομερές πρόγραμμα θα δοθεί αργότερα.

  • Επισημάνθηκαν  επίσης και τα εξής:

α) Η διεξαγωγή αντίστοιχου Συμποσίου UNESCO στη Θεσσαλονίκη στις 4-5 Μαρτίου 2016 στο οποίο θα προσκληθούν και  σχολεία από την Αθήνα.

 

β) Αναμένεται ανακοίνωση από την κα Δηλάρη σχετικά με τη συμμετοχή των σχολείων της Κύπρου στο ΙΣΤ΄  Συμπόσιο.

 

Η αγαστή συνεργασία, η καλή προαίρεση και ο δημιουργικός διάλογος έδωσαν το στίγμα μιας απόλυτα επιτυχημένης συνάντησης.